روش مطالعه فلسفه و منطق رتبه های برتر کنکور انسانی
نوشته شده توسط : sevda

برای رسیدن به درصد بالا در درس های فلسفه و منطق کنکور انسانی باید با روش مطالعه صحیح و مفهومی ، روش های تست زدن و خلاصه نویسی کردن مطالب درسی آشنا باشین تا بتونین به راحتی با استفاده از بهترین منابع مطالعه ، به اون نتیجه دلخواهتون برسین .

 

 

درس فلسفه و منطق یکی از درس های مهم در زیر گروه یک کنکور انسانیه که ضریب اون برای این زیر گروه 9 هستش و جواب دادن به تستای اون در کنکور ، برای قبولی در رشته هایی مثل حقوق و علوم قضایی اهمیت خیلی زیادی داره .

به طور کلی درس فلسفه و منطق دومین درس پر چالش بعد از درس ریاضی برای داوطلبای کنکور انسانیه و معمولا تست های این درس به صورت مفهومی مطرح میشه . پس بهتره با نحوه مطالعه درس فلسفه و منطق به خوبی آشنا باشین تا بتونین درصد بالایی از این درس رو در کنکور بزنین .

 

نحوه مطالعه درس فلسفه و منطق

معمولا تست های درس فلسفه و منطق در کنکور انسانی به صورت سخت و پیچیده مطرح میشه و طراح ، سعی در گمراه کردن داوطلب داره . کسایی می تونن از پس سوالات این درس بر بیان که ارتباط مفهومی مباحث رو به خوبی درک کرده باشن .

خوندن مفهومی درس فلسفه و منطق و تست زدن فصل به فصل برای اون ، یکی از راه های موفقیت در این درسه . حالا در ادامه در مود نحوه مطالعه درس فلسفه و منطق کنکور برای بالا بردن درصدتون توضیح دادیم .

 

 پیش خوانی کنید .

شما با پیش خوانی درس فلسفه و منطق می تونین با ذهن باز تری سر کلاس حاضر بشین و موقع تدریس معلم خیلی گنگ نیستین و می تونین از کلاس درستون بیشتر استفاده کنین . پس تا اونجایی که میشه قبل از تدریس یک درس اون رو یک دور بخونین .

 

 مرور زیاد داشته باشین .

مرور در یادگیری این دو درس اهمیت بالایی داره . اولین قدم شما برای مرور ، خوندن درس در همون روز تدریسه . البته درس فلسفه نسبت به منطق حفظی تره و منطق ساختاری شبیه به درس ریاضی داره ، پس سعی کنید اون رو حفظ نکنید و با مرور مداوم این درس ارتباط بین درس هاشو درک کنید . در کتاب درسی هم نکاتی نوشته شده که شاید با یک بار خوندن متوجه اون نشین پس سعی کنین در هر بار مرور دنبال پیدا کردن نکته جدیدی باشین و مرورتون یکنواخت و تکراری نباشه .

 

 خلاصه نویسی کنید .

خلاصه نویسی اهمیت زیادی در مطالعه و یادگیری درس فلسفه و منطق داره . سعی کنید یک دفتر خلاصه نویسی داشته باشید و بعد از خوندن هر درس خلاصه نویسی اون رو انجام بدین . این جوری برای مرور متوالی اون ، مطالعه دفتر خلاصه نویسی براتون کافیه .

 

 استفاده از بودجه بندی کنکور

بررسی بودجه بندی درس فلسفه و منطق به شما نشون میده که کدوم یکی از فصل ها پر اهمیت و مهم تره . با دونستن این موضوع دیگه می دونین برای چه فصل هایی باید وقت بیشتری بزارین و برنامه ریزی کنکور رو دقیق تر انجام میدین .

 

 تست بزنین .

برای مطالعه مفهومی درس فلسفه و منطق اولویت اول و آخر شما باید کتاب درسیتون باشه . مهم ترین مرحله برای یادگیری مفهومی شما ، تست زنی برای این درسه . سعی کنین بعد از مطالعه هر مبحث برای اون فصل تست آموزشی بزنین . تست آموزشی هم این جوری باید زده بشه که شما مثلا 20 تا تست رو از اون مبحث جدا کنین و شروع کنین به حل تست ها ! اگه به جواب تست رسیدین و اون سوال رو بلد بودین که هیچی ولی اگه دیدین جواب تستی رو بلد نیستین ، اصلا اصلا اصلا سراغ پاسخنامه کتاب تستتون نباید برین !

چون وقتی بعد از کلی خوندن باز می بینین بلد نیستین یعنی هنوز یه قسمتی از کتاب هست که درست یاد نگرفتین و نخوندین . پس اگه جواب تستی رو بلد نبودین برین سراغ کتابتون و بگردین جوابتون رو از توی کتاب در بیارین . در ضمن تست هاتون هر نکته ای هم که داشت تو دفتر خلاصه نویسیتون بنویسین نه توی کتاب تست ! تست زدن می تونه شما رو با نکاتی که موقع خوندن از قلم افتاده آشنا کنه .

 

 برای اطلاع از بودجه بندی دروس کنکور انسانی مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید: بودجه بندی کنکور انسانی

 

 

بهترین منابع درس فلسفه و منطق شناسی کنکور

همون طور که گفته شد برای این رقابت بزرگ ، خوندن کتاب درسی کافی نیست و شما رو به اون نتیحه دلخواه نمی رسونه . شما باید در کنار کتاب درسی از بهترین منابع کمک آموزشی درس فلسفه و منطق هم استفاده کنین . کارشناسای تحصیلیکو با بررسی کتاب های موجود در بازار ، بهترین منابع درس فلسفه و منطق رو طبق جدول زیر براتون جمع آوری کردن .

 

 

  نام کتاب سری انتشارات مولف تعداد جلد
منبع پیشنهادی انتشارات خیلی سبز سری جامع
پایه و دوازدهم
پایه ( محمد جواد سه دهی و
علیرضا اسدی ) /
ودوازدهم ( محمد جواد سه
دهی و حمید سودیان
طهرانی )
دو جلدی
تست بیشتر انتشارات گاج سری میکروطبقه بندی شده هر دو جلد رضا آقاجانی دو جلدی

 

پیشنهاد تحصیلیکو تهیه و مطالعه منبع پیشنهادی هستش . ولی داوطلبایی که می خوان بیشتر تست بزنن منبع تست بیشتر مناسبه .

 

 برای تهیه بهترین منابع دروس مختلف کنکور انسانی حتما مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید : بهترین منابع کنکور انسانی

 

پس سعی کنین مطالعه آروم همراه با تکرار زیاد داشته باشین و از اونجایی که مطالب درسی به هم دیگه زنجیره وار مرتبطه ، تا یک مطلبی رو یاد نگرفتین سراغ مطلب بعدی نرین . البته تاکید ما بیشتر روی مطالعه مفهومی و عمیقه درس فلسفه و منطقه نه مطالعه زیاد .

اگه بعد از خوندن این مقاله باز هم احساس کردین که نیاز به کمک برای مطالعه فلسفه و منطق کنکور دارین می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی با کارشناسای تحصیلیکو در ارتباط باشین و همه سوالاتتون رو بپرسین .

در ادامه بخوانید : روش های تست زنی

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ بهترین روش مطالعه درس فلسفه ومنطق برای کنکور چیه ؟

✔️ یکی از روش مطالعه ، پیش خوانی این درسه که توضیحات بیشتر تو این مقاله داده شده .

2- ✔️ در خلاصه نویسی فلسفه و منطق فقط باید مطالب مهم رو بنویسیم ؟

✔️ خیر ، همون طور که تو این مقاله توضیح داده شده منظور از خلاصه نویسی فقط نوشتن مطالب مهم نیست .

3- ✔️ برای مطالعه درس فلسفه و منطق باید از چند منبع استفاده کنیم ؟  

✔️ برای مطالعه این درس استفاده از کتاب درسی و یک کتاب کمک درسی کافیه که اگه نیاز به تمرین و یا تست بیشتر داشتین منابع مطالعاتی بیشتر تو این مقاله گفته شده .

منبع : روش مطالعه فلسفه و منطق رتبه های برتر کنکور انسانی





:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: